Nəhayət
2015-c il Neft Fondunun büdcəsi təsdiqləndi. Fondun gəlirləri 10 milyard
246.6 milyon manat, xərcləri isə 11 milyard 813.9 milyon manat təsdiqlənib.
Sənədlə bağlı bir neçə məqam diqqəti çəkir.
Əvvəla, hökumət Fondun büdcəsinin gəlirlərini hesablayarkən
xam neftin qiymətini 90 dollardan götürüb. Gəlirlərin 9 milyard 741.1 milyon
manatı neft-qaz müavilələrdən Azərbaycan hökumətinə düşən mənfəət təşkil
etməlidi. Lakin qiymətləndirmələr göstərir ki, neft-qaz hasilatının indiki səviyyəsi qaldığı tədqirdə, neftin orta
illik qiyməti 50-55 dollar intervalında dəyişsə, Fondun gəlirləri 5.5-6 milyard manat, 70
dollar ərafında olsa 7.5- 8 milyard manat ətrafında olacaq. Belə görünür ki,
hökumət qiymətin aşağı olması riskini nəzərə almayıb. Ola bilsin, neftin
bahalacağına ümidlər qalır. Ya da ilin 2-ci yarısında bu məsələyə baxmağı
planlaşdırırlar. O da bilər ki, hökumət cari gəlirlər nə qədər az olursa-olsun,
daxil olmayan məbləğin hamısını ehtiyatlardan da olsa götürüb, 2015-c ilin
büdcəsini istənilən halda tam icra etməyi düşünür.
İkincisi, Fondun büdcəsi 1 milyard 567.3 milyon manat
kəsirlə təsdqilənib. Lakin büdcənin təsdiqi haqda fərmanda nə bu məbləğ kəsir kimi göstərilir, nə
də onun hansı mənbə və maliyyə aləti vasitəsilə qapadılacağı göstərilmir. Bundan əlavə, qüvvədə olan
qanunvericilikdə də Fondun büdcəsində kəsirin yaranmasının mümkünlüyü, kəsirin
tənzimlənməsi mexanizmlər ümumiyyətlə yoxdu. Məsələn, Dövlət Neft Fondunun
illik gəlir və xərclər proqramının (büdcəsinin) tərtibi və icrası Qaydalarının 5.1.6-cı
maddəsində qeyd edilir ki, Fondun büdcəsinin icrası zamanı proqnozdan artıq
gəlir əldə edildikdə, yaxud xərclərin ixtisarı ilə bağlı gəlir artıqlığı
yarandıqda əlavə büdcədə yaranan profisit ehtiyat aktivlərə (investisiya
portfelinə) yönəldilir. Amma nə Fondun Əsasnaməsi, nə də bu Qaydalar xərclərin
gəlirləri üstələdiyi vəziyyətə hüquqi aydınlıq gətirmir. Ümumiyyətlə yarandığı dövrdən
indiyədək Fondun büdcəsində heç vaxt kəsir olmayıb.
Fondun
2015-c il büdcəsindən dövlət büdcəsinə ayrılacaq 10 milyard 388 milyon manat
nəzərə alınmazsa, yerdə qalan ən böyük xərc maddələri aşağıdakılardı:
1) Cənub Qaz Dəhlizi layihələrində Azərbaycanın iştirak
payının maliyyələşdirilməsinə 997 milyon manat ayrılacaq. Məlumat üçün deyim
ki, bu layihələrə 2015-ci il dövlət büdcəsindən də 650 milyon manat ayrılıb. Yəni
Cənub Qaz Layihlərinə 2015-c ildə icmal büdcədən 1 milyard 643 milyon manat
xərclənəcək;
2) Bakı-Tbilisi-Qars dəmir yoluna
111.5 milyon manat ayrılacaq. 2007-2014-cü illərdə 499.4 milyon manat artıq
xərclənib.
3) Qaçqın və məcburi köçkünlərin
məskunlaşdırılması ilə bağlı xərclərə 150 milyon manat ayrılacaq. 2002-2014-cü
illərdə həmin məqsədə 1 milyad 756.8 milyon manat ayrılıb. Son 4 ildə ilk
dəfədir ki, bu xərclər iki dəfəyədək azaldılır
4) Samur-Abşeron kanalının yenidən
qurulmasına 90 milyon manat sərf olunacaq. 2006-2014-cü illərdə bu layihəyə 1
milyard 150 milyon manat artıq xərclənib;
5) Xaricdə təhsilə 44.1 milyon
manat ayrılır. 2008-2014-cü illərdə bu layihəyə 121.4 milyon manat artıq
xərclənib;
Ən maraqlı
olan budur ki, Dövlət Neft Fondu hökumətin əsas maliyyə fondu olan büdcədən
daha böyükdü. 2015-ci ilin dövlət büdcəsinə Fondun transfertlər nəzərə
alınmasa, gəlirlər baxımından dövlət büdcəsi Dövlət Neft Fondundan 1.1 milyard
manat (11%) azdı. 2014-cü ildə hökumət ölkəni ayrı-ayrılıqda hər birinin
məbləği 10 milyard manat olan və paralel istifadə elədiyi 2 maliyyə fondu
vasitəsilə rahatlıqla idarə elədi. Görək 2015-c ildə bu fondları belə
rahatlıqla xərcləmək mümkün olacaqmı?
No comments:
Post a Comment